١٦‏/٠٧‏/٢٠٠٨

الحملة القومية للحفاظ على الانسانية
















انا و انت و رقصني يا جدع .. فاكرين الجملة دي خلاص بقت انا بس و كل حي يروح لحالة
انا و أخويا على ابن عمي و انا ابن عمي على الغريب .. حتى دي بقت عليا و على اعدائي

الناس اختلفت .. الافكار اختلفت .. المفاهيم اختلفت

الاخلاق .. آه من الاخلاق .. هو بقى فيه أخلاق .. طب داحنا زمان (الجملة بقت كتير قوي الايام دي)

عايزين نبدأ الحملة القومية للحفاظ على الانسانية من الشعب للشعب

عازين سلوجن جميل للحملة مفهوم الحملة زي ما طرحناه على بلوج نوارة
كالآتي:

حملة توعية ازاى نحترم بعض و نحب بعض و نخاف على مشاعر بعض .. عشان الجفاء و الجفاف اللي في الشارع دول يهدوا شوية .. هدفي الطبقة اللي فوق شويه (ثقافيا) .. نبدأ من فوق .. و لما تنتشر هتلاقي اللي تحت مجبر .. انا متأكد من كده .. و يا سلام لو شوية بانرز .. ستيكرز .. حبشتكنات من اللي الناس بتحبها .. و الهدف جميل و الشعار أجمل .. (حس بيا) مثلا أو أي اقتراح .. و الله يا جماعة هيفرق معانا كتير كشعب اننا نبقى محترمين مع بعض و شوية شوية هتلاقي الموضوع وصل للتجار الجشعين .. و الموظفين المهملين .. و السواقين المبلطجين .. نين نين نين و هكذا

ممكن تساعدوني؟

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

يا عم الناس بترمي الزيت المغلي في وش بعض,,,,,, يعني علشان تتكلم علي انسانيات بين الناس و بعضها ,,,,,, انسي يا معلم